Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
uszolot Użytkownik
Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 323 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: Pią 11:36, 15 Sie 2008 Temat postu: [MOC] Mercedes Unimog U 1200 |
|
|
No i skończyłem.
Napęd - 2 pf xl
masa - około 1,8 kg
Wiem, że fotki są... nienajlepsze, ale rozebrałem go zanim zdążyłem się zoorientować.
Pojazd napędzały 2 silniki pf xl. Zawieszenie z tyłu - niezależne z przodu kolebka, stabilizowana amortyzatorami za pomocą takiej dźwigni:
Amorek poczepiłem do ramy za pomocą pomysły Jasia, blokował go szary liftarm 5 (i dodatkowo wzmacniał ramę).
Kabina (sam robiłem ) o szczytnych założeniach bycia przynajmniej w 20 % MT wyszła mi chyba całkiem nieźle. Najbardziej dumny jestem z regulowanych lsuterek, które (o zgrozo!) nie odpadały Pod maską znajdował się rzędowy, sześciocylindrowy potwór o mocy 1,04 W. Dużą wagę przywiązałem do tego, żeby łatwo się nie rozpadała(w końcu tym modelem miał jeździć też Jasiu, a perspektywa zbierania części w promieniu 20 metrów niezbyt mi się podobała)
I teraz najważniejsze. Jak jeździł. A jeździł...słabo. Dlatego nie ma filmiku. Mimo takiego
wzmocnienia zębatek i mostów, tryby lubiły skakać Z podjazdami też miał problemy, bo mimo wślizgiwaczy, niski prześwit robił swoje. Mimo to na prostych był całkiem szybki.
I zębatka wyjęta z przedniego mostu
Następna trialówka będzie z pewnością lepsza. Ale teraz biorę się za coś łatwiejszego. Żegnam i życzę miłego dnia |
|
Powrót do góry |
|
|
Legofan Użytkownik
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 200 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Opole Płeć:
|
Wysłany: Pią 14:24, 15 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Mogłeś zrobić zdjęcia całości
ja na technic się nie znam ale jak dla mnie wygląda to super
Ocenaaa.... : 5+ |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 14:27, 15 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Super, jest bardzo estetycznie wykonany tylko te okrągłe klocki na felgach dziwnie wyglądają ocena: 5.9/6 |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pią 15:45, 15 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ładna kabina, ciekawe pomysły (lusterka!), i pomysłowy patent na logo Mercedesa:) |
|
Powrót do góry |
|
|
Powerslave Użytkownik
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: KPAKOB. Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:18, 15 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
No fajny, fajny. Jakie miał przełożenie? Do wyglądu nie mam zarzutów, zresztą mało zdjęć jest. O, i co robi ten kawałek kardana na drugim zdjęciu? ;-p
Co do skakania zębatek - no cóż, musisz je podeprzeć z obu stron. Jeśli dowodem skakania miało być to zdjęcie z knobami (2 od dołu), to się nie dziwię - zębatki powinny być usztywnione po bokach. A u Ciebie z jednej strony jest poziomy liftarm, z drugiej knoby. Mówiąc szczerze zdziwiłbym się, gdyby to działało. ;-P |
|
Powrót do góry |
|
|
jasiu Użytkownik
Dołączył: 13 Sty 2008 Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: Pią 18:34, 15 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Ten kawałek kardana na drugim zdjęciu jest to skutek moich crash testow podczas których się połamał. |
|
Powrót do góry |
|
|
uszolot Użytkownik
Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 323 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: Pią 19:05, 15 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Spójrz na zdjęcie 4 od góry - kawałek przedniego mostu, zębatki podparte są z obu stron, liftarmy są do nich "przytulone". Wszystkie zębatki jakie widać na zdjęciach należą do układu napędowego (w sumie były 4 tryby w napędzie ).
Na 2 od dołu widać, że zębatki double bevel są podparte z obu stron tuż przy ośce, zwykłe 1,5 studa dalej. |
|
Powrót do góry |
|
|
Powerslave Użytkownik
Dołączył: 14 Sie 2008 Posty: 24 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: KPAKOB. Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:06, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Tak, ale PF XLe są tak silne, że wszystko potrafią rozepchać ;-p Jak masz dwie zębatki, to najlepiej by było usztywniać je zaraz po bokach - im dłuższy element tym łatwiej będzie przeskakiwał - po prostu się ugina. Wystarczy spojrzeć na układ, gdzie dyferencjał z możliwością blokady jest napędzany przez ślimak. Taki dyferek ma długość 6 studów i jest go wyjątkowo trudno usztywnić...
Ja też testuję nowe auto (przesiadłem się ze ślimaków wreszcie ;-p) i mimo mojego absolutnego antytalentu w dziedzinie liftarmów całość nawet jeździ i nie strzela.. |
|
Powrót do góry |
|
|
uszolot Użytkownik
Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 323 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: Sob 10:17, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Nie no, podczas jazdy też nie strzelało
Znów odsyłam do zdjęcią 4 od góy - zębatki są usztywnione zaraz po bokach.To już nie jest ważne, bo wiem jak wyelminować ten problem. Ale to w następnej trialówce. |
|
Powrót do góry |
|
|
jasiu Użytkownik
Dołączył: 13 Sty 2008 Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: Sob 12:03, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Heh, jak jeździłeś po płaskiej nawierzchni to nie skakało, ale trialówka do tego nie służy. Za to na kamieniach skakało, aż miło. |
|
Powrót do góry |
|
|
Lem Użytkownik
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 396 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Sob 22:20, 16 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Spróbuj zrobić Unimoga z mostami portalowymi na zwolnicach
Całkiem ładny. |
|
Powrót do góry |
|
|
|