 |
K.M.F.L. Klub Młodych Fanów LEGO - Archiwum
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tezu Użytkownik
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: Śro 11:00, 24 Gru 2008 Temat postu: Mercedes TrTr |
|
|
Witam
Po małej przerwie zmobilizowałem się i zabrałem za trialówkę. Jest to Mercedes, który miał wyglądać jak rasowa ciążarówa, która nie przjemuje się swoim wyglądem.
Napędzana oczywiście 2xPF XL 9:1,
skręt: PF Midium 9:1,
wyciągarka: PF Midium 30:1, - przeciąga moge pudła z lego
atrapa silnika: PF Midium 1:1.
(nic nie skacze i nie przeskakuje)
Zawieszenie: Przód - kolebka amortyzowana
Tył - kolebka amortyzowana
Filmik będzie jak pożyczę kamerę, ale narazie podaję tylko link do galeri:
[link widoczny dla zalogowanych]
no i oczywiście Deeplinki:
Ogólne:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zawieszenie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Sorry za rozmiar (nie mam programów aby je zmniejszyć, a nie moge ich ściągać z moim "kochanym" internetem).
Pozdrawiam i zapraszam do komentowania  |
|
Powrót do góry |
|
 |
bartez_96 Użytkownik
Dołączył: 08 Sie 2008 Posty: 44 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Chorzów Płeć: 
|
Wysłany: Śro 11:11, 24 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Trochę kolorowy jest ten Mercedes i jaki model dokładnie budowałeś.?
A poza tym wygląda całkiem dobrze.
Ostatnio zmieniony przez bartez_96 dnia Śro 11:11, 24 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
Tezu Użytkownik
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: Śro 11:21, 24 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Kolorowy to on miał trochę być, nie widziałeś ja wyglądają prawdziwe trialówki? - są po prostu zwariowane.
Nie wzorowałem się na konkretnym modelu - w skali 1:1 każda z nich nie przypomina dokładnie zwykłych ciężarówek, które można kupić w np. salonie. Kabina jest wzorowana na kilku modelach Mercedesów, a reszta to tylko wytwór mojej wyobraźni.
O taki klimacik mi właśnie chodziło
Dzięki za komentarz  |
|
Powrót do góry |
|
 |
olimak2 Użytkownik
Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/4 Skąd: CHYBIE
|
Wysłany: Śro 11:44, 24 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Mi nie przeszkadza ,że jest kolorowa popatrzcie sobie na trialówki w skali 1:1 one są mocno oklejone. A wracając do twojej to bardzo mi sie podoba zastanawiam sie tylko czemu ta skrzynia na pace nie jest za kabiną i czy wyciągarka jest wstanie podnieść cały model do góry. Wyszła ci naprawdę niezła trialówka.
Ps. Czekam na film wodzu 
Ostatnio zmieniony przez olimak2 dnia Śro 11:46, 24 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
H2O-97 Użytkownik
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 420 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/4 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Śro 12:49, 24 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Super, też czekam na filmik, jako technicowy laik wypowiem się tylko o wyglądzie, kolor jest świetny, światła ok, ale klatka jakaś dziwna, są takie? |
|
Powrót do góry |
|
 |
Aston Użytkownik
Dołączył: 21 Gru 2008 Posty: 4 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4
Płeć: 
|
Wysłany: Czw 12:46, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Fajnie, że zacząłeś od dwuosiowca. Kabina ładna jak na ttr, myślę że dzielność w terenie też będzie wysoka, ale to zweryfikuje filmik.
Reasumując - wysoka estetyka, i dobra koncepcja.
Pozdrawiam, Krystian. |
|
Powrót do góry |
|
 |
uszolot Użytkownik
Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 323 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Iława Płeć: 
|
Wysłany: Czw 14:15, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Kabina ładna, wypowiem się na temat mechaniki. Pierwsze co rzuca się w oczy to bardzo wysokie zawieszenie. Wedlug mnie to marnotrastwo. Miałem coś takiego w Kamazie, i nie pochwalam tego rozwiązania. Praktycznie nie ma przeszkód, które byłyby zdolne wcisnąć amortyzatory do końca. Na dodatek wysoka trialówka bardzo łatwo traci stabilność. Odczuwalne jest to zwłaszcza na liściach w lesie, gdzie bardzo łatwo wywrócić się nawet na małej górce. Mój Kamaz zaliczył 5 obrotów zanim go złapałem, bo zawieszenie kiepsko działało.
Widzę, że w tylnim moście amortyzatory są wysunięte do przodu i słabo zamontowane. Jak tego nie obudujesz bardziej, to skok zawieszenia będzie osiągany przez wygięcie części, a nie ściśnięcie sprężynki. Najlepiej, gdy amorki są dokładnie nad kołem, bo wtedy siły równo się rozkładają; jak nie masz miejsca to daj je na tył, bo gdy odstają z przodu to zahaczają o przeszkody. Dobry most musi się mieścić w obrysie kół (przynajmniej jego przednia część). Całość ratuje to, że amortyzatory są ponad kołami.
Mosty...Takie jakby słabe. Przód jest niezły, ale ma mały prześwit i okropne zwrotnice. Tył zdecydowanie powinien być wzmocniony na szerokość - zębatki 8 mają paskudną tendencję do przesuwania się razem z axlem między beamami liftarmów, wtedy zęby nie stykają się całą powierzchnią z z24 i się wyginają. - ja już kilka z8 NOWEGO typu zniszczyłem w ten sposób. W środku tylnego mostu(obok knoba) jest axle joiner - wywal go, daj tam axla 7 i 2 axle joinery po bokach. Siły nań działające będą teoretycznie 2 razy mniejsze, więc będzie też mniejsza szansa na ich wypatroszenie.
Stanowczo powinieneś wbudować drugiego bboxa. Pf M do atrapy marnuje energię, a wtedy moemnt obrotowy pf xl w napędzie się zmniejsza. Tego pf m, co jest w środku kabiny, powinieneś dać na środek.
Nie przejmuj się moim zrzędzeniem i buduj następną trtr  |
|
Powrót do góry |
|
 |
Tezu Użytkownik
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: Czw 23:12, 25 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Wysokie zawieszenie mi narazie nie przeszkadza nawet przy wysokich przeszkodach, raczej pomaga. Te tylne amortyzatory też mnie wkurzały, ale nie miałem czasu żeby to poprawić, bo chciałem zdążyć przed moim wyjazdem (wyjeżdżam w sobotę i wracam 4 stycznia). Z mostów jestem ogólnie bardzo zadowolony (nic nie skacze, w ogóle się nie uginają) wiem, że tylni most wygląda słabo, ale uwież mi, że jest naprawdę mocny Prześwit przedniego jest dobry, równy promieniowi kół, ale pogarsza go grube dolne montowanie zwrotnic, co sprawia, że most się nie ugina. PF XL mają swój własny bbox, z naładowanymi bateriami i mają dość energii, aby działać. A tak w ogóle to ja mam 2 bboxy Ten PF M pod kabiną jest od wyciągarki i musi być z boku, bo wadziłby o zawieszenie przy uginaniu się go.
Dzięki za komentarz To nic, że zrzędzisz. Przynajmniej wiem, że się tym zainteresowałeś i nie jest ci to obojętne, a przy okazji wiem także co mogę poprawić i nad czym popracować.
Pozdrawiam
EDIT: Wreszcie filmik robiony w pośpiechu, bo jutro o 4.00 wyjeżdżam (jest już 22.30), więc przeszkody nie zachwycają, ale to powinno wystarczyć.
[link widoczny dla zalogowanych]
Ostatnio zmieniony przez Tezu dnia Pią 22:43, 26 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
jasiu Użytkownik
Dołączył: 13 Sty 2008 Posty: 158 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Iława Płeć: 
|
Wysłany: Nie 12:06, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Przedni most ugina się dlatego, że zrobiłeś zwrotnice z trójkątów. Martwią mnie też te zębatki wzmocnione tylko liftarmami, w terenie mogą się rozłazić. Co do filmiku, widzę, że trialówka radzi sobie dobrze.
Oby więcej takich trialówek.
Ostatnio zmieniony przez jasiu dnia Nie 12:07, 28 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
 |
bizek Użytkownik
Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Bojanowo Płeć: 
|
Wysłany: Nie 16:58, 28 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Zawieszenie tylne trochę za giętkie.Przednie nawet nawet.Rama wytrzymałością z tego co widać nie zachwyca.Kabina dość ładna a duża różnorodność kolorów mi nie przeszkadza.Jedyne co jest w niej do poprawienia to słupki bo są za grube.
Popracuj jeszcze trochę a będzie dobrze.  |
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|