Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
uszolot Użytkownik
Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 323 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: Nie 14:11, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
generalnie brakuje Ci dwoch dyferków, bez nich nie zrobisz tej skrzyni - ja ją zbudowałem i tak redukuje przełożenie że nie sposób jej zatrzymać, nie wiem do końca jak ona działa;ale myślę, że to właśnie zasługa dyferencjałów
------
Brus Rhin, według mnie nie ma tam dużych napięć, a jedyne co może pęknąć to zębatki 12 bevel w dyferencjale, pomaga dodanie czwartej zębatki(2 stacjonarnej)
Ostatnio zmieniony przez uszolot dnia Nie 14:13, 20 Sty 2008, w całości zmieniany 2 razy |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 14:24, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Wiem że ich mi brak... Ile biegów to ma?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 14:26, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Uszolot>>> Jak ty chcesz tam włożyć 4 zębatke? nie lepiej dać na końcu axla za zębatką1/2 busha? Biegów tylko 2 niestety:P |
|
Powrót do góry |
|
|
DolphinX Gość
|
Wysłany: Nie 14:58, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
To jest bezstopniowa skrzynia biegów . |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 15:49, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Jakby była bezstopniowa to nie była by skrzynią biegów Ma 2 biegi jak zachodzi za duży opór na 1 biegu wrzuca się 2
A i koniec tego OT o skrzyni biegów. |
|
Powrót do góry |
|
|
DolphinX Gość
|
Wysłany: Nie 16:31, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Mylisz się Brusie:
Wikipedia napisał: | Skrzynia biegów – mechanizm służący do przekazywania mocy wytwarzanej przez silnik, służącej do napędu maszyny roboczej lub pojazdu. |
Wikipedia napisał: | Rodzaje skrzyń biegów
(...)bezstopniowe - przełożenie realizowane jest za pomocą pasa klinowego specjalnej konstrukcji, nawiniętego na dwie pary kół stożkowych, które rozsuwając się, lub zsuwając powodują płynną zmianę przełożenia. Jego wartość w takiej konstrukcji może być dowolna, w pewnych granicach.Stosowane głównie w nowoczesnych ciągnikach rolniczych.
|
A skrzynia o której mówisz jest bezstopniowa! Jej autor zbudował też 2-stopniową wersję, ale wygląda zupełnie inaczej pod względem technicznym.
Ostatnio zmieniony przez DolphinX dnia Nie 16:32, 20 Sty 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 19:31, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] Czyi to jest 2 biegowa skrzynka czy bezstopniowa o jakiej mówi @DolphinX?? Jeśli to jest bezstopniowa to dajcie rys tej drugiej albo na odwrót |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 20:09, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Skrzynia na ostatnim rysunku jest bezstopnoiwa. Wim, bo sam budowałem. Są dosyć duże opory |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 20:50, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
A to pszepraszam mój błąd Ateraz znowu wejdzmy w temat RC nie lego a nie skrzyni biegów |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 20:57, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Znaczy RC nie lego to praktycznie chwilka dla naszej ekipki Ta bezstopniowa to średni pomysł chyba że załatwił bym inne silniczki, a orientuje się ktoś co do tej x biegowej automatycznej? Bo to było by w sumie ciekawsze |
|
Powrót do góry |
|
|
DolphinX Gość
|
Wysłany: Nie 21:16, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] jest 2-stopniowa, a [link widoczny dla zalogowanych] jest bezstopniowa. |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 21:25, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Która ma mniejsze opory?? Bo właśnie opory są najważniejsze bo chcemy robić autko na szybkość... |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 22:16, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Bezstopniowa ma dosyć duże opory, ale jest za to bardzo wytrzymała, co do skrzyni na zębatkach to należy ją dobrze wzmocnić i jest ona (prawie) bezstratna, choć nie jest synchronizowana i będą się pojawiać nie przyjemne zgrzyty przy zmianie biegu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 22:51, 20 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Przy takich silnikach to zgrzyt będzie tylko mruknięciem A może by zastosować jakiś starszy lego dedykowany?? Cała instalacja jest przerobiona na 15V więc miałby niezłego kopa i nawet bezstopniowa by go nie zatrzymała... |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 12:17, 21 Sty 2008 Temat postu: |
|
|
Na 15 v nie ma silników Lego, a przewoltowując przy dużym obciążeniu to możesz je spalić. Zgrzyty sa nieporządane, bo mogą połamać zębatki. Chyba, że byś zastosował sprzęgło. Widziałem gdzieś jak do lego wstawili jakiś silnik elektryczny nielego. Poprostu poszukaj jakiegoś na 12v (nie lego, lego tego długo niewytrzymają) i dostosuj do lego, załóż koło pasowe na ośkę, w obudowę z lego, dolutować kabelki i można działać. Możesz do samochodu popróbować jakieś modelarskie silniki 280 albo 400. Silników 500, 540 i 600 klocki napewno nie wytrzymają, a szczególie zębatki. Trzeba by stosować knoby. Zobacz silniki elektryczne na [link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Nie 15:15, 10 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Praca wre... Część lego zakończona, teraz tylko elektronika, a jakie masz sprzęgło na myśli? I przy okazji sprzęgła OCB z tymi zębatkami ze sprzęgłem?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Gość
|
Wysłany: Pon 20:58, 11 Lut 2008 Temat postu: |
|
|
Mam nadzieje żę po zakończeniu budowy będą fotki . Jestem bardzo ciekawy jak to wyjdzie. |
|
Powrót do góry |
|
|
|