Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
grzes195 Użytkownik
Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 48 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Zebrzydowice Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:47, 16 Gru 2008 Temat postu: Przedni most |
|
|
Witam chciałbym Wam pokazać przedni most,jaki zrobiłem dzisiaj.
Budowa zajęła 40 min:D
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
SimonStorm Użytkownik
Dołączył: 16 Sie 2008 Posty: 446 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 1/4 Skąd: Czestochowa Płeć:
|
Wysłany: Wto 19:56, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Ciężko ocenić, jaki będzie końcowy efekt, gdy zostanie to wbudowane do pojazdu, na razie nie jest źle.
Ostatnio zmieniony przez SimonStorm dnia Wto 20:37, 16 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
uszolot Użytkownik
Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 323 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: Wto 20:30, 16 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Słabiutko. Pierwsze co rzuca się w oczy to zębatlo double bevel. Do lekkiego pojazdu raczej wystarczą, ale domyślam się, że chciałbyś pojeździć po przeszkodach. Po drugie dyfer. Pomijając jego niepotrzebność, jest on słabo wzmocniony, na dodatek prowadzą do niego z16, które tracą mnóstwo mocy. Nie powinien też wystwać pod mostem, bo może o coś zahaczyć. Zwrotnice - tu sprawa jest jeszcze gorsza, pomijając kardany (które odpowiednio wzmocnione wcale takim złym pomysłem czasami nie są, dałbym jednak za nimi reduktor), napisze o zwrotnicach. Widzę, że są one zamontowane na szarym pinie. Ja już przerabiałem tych zdradliwych chamów. Straszne luzy mają. Na dodatek, zwrotnica powinna być spięta od dołu, aby zasłonić kardana, uchronić oś przed wyginaniem i zabezpieczyć most przed rozkraczaniem.
[link widoczny dla zalogowanych]
Tutaj jest kolejna duża wada, mianowicie ta część nie jest zabezpieczona przed obracaniem. Jakby wywalić trójkąt zaczęłaby się kręcić. I nie wmówisz mi, że zębatka nie będzie skakać, bo mi w takim miejscu skakał knob. Sam trójkąt powinien być zamontowany jakoś solidniej niż na tych 2 niebieskich, małych liftarmach, bo się bedzie przesuwał na boki i wyginał oś, a to powoduje straszne opory. Najlepiej go wywalić, bo często odpada. Powinieneś też unikać zazębiana 2 z8 obok siebie. To bardzo niefortunne połączenie. |
|
Powrót do góry |
|
|
bizek Użytkownik
Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Bojanowo Płeć:
|
Wysłany: Śro 17:31, 17 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Nic specjalnego po prostu most i to nie za wytworny i mocny.
Nie podobają mi się zwrotnice-słabo usztywnione.
Kardany też słabo umocowane.Oprócz tego most jest gabarytowy a słaby. |
|
Powrót do góry |
|
|
grzes195 Użytkownik
Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 48 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Zebrzydowice Płeć:
|
Wysłany: Czw 10:51, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Juz próbowałem budowac taki most w ktorym jest napęd poprzez ślimak na zębatke za pomoca takiej przekładni z bionicli(ten element byl w pierwszych bioniclach),ale przy skręcaniu zauważyłem ze koło po wewnetrznej stronie kierunku skrecania się slizga,tak samo dzieje sie z tylu;/ Jak to wyeliminowac?? |
|
Powrót do góry |
|
|
Lem Użytkownik
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 396 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:29, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Dać 2 pary zębatek w zwrotnicy. |
|
Powrót do góry |
|
|
grzes195 Użytkownik
Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 48 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Zebrzydowice Płeć:
|
Wysłany: Czw 13:43, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Tzn co rozumiesz przez te 2 pary zębatek? Mozesz dac jakies foty?? |
|
Powrót do góry |
|
|
uszolot Użytkownik
Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 323 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:10, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Jeśli mówisz o części, która ma zastępować tę skrzyneczkę , to poślizg spowodowany jest brakiem dyfra. Koło po wewnętrznej stronie zakrętu pokonuje łuk o mniejszym promieniu niż koło po zewnętrznej stronie. Mówiąc po polsku - pokonuje krótszą drogę. Trochę to widać na tym rysunku:
Dyfer wyrównuje różnicę dróg, ale i tak nie warto go stosować.
Ostatnio zmieniony przez uszolot dnia Czw 14:12, 18 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Lem Użytkownik
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 396 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Czw 14:55, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
A właśnie, że warto. Dopiero w TrTr może dyfer przeszkadzać.
Grzes, poszperaj w galerii Nico71, w jakiejś tatrze jest pokazane jak powinno się robić. |
|
Powrót do góry |
|
|
bizek Użytkownik
Dołączył: 18 Sie 2008 Posty: 136 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Bojanowo Płeć:
|
Wysłany: Czw 17:04, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Lem masz rację gdzieś chyba ten most widziałem ale nie jestem pewien czy to był nico71 czy nie, ale chyba tak.
Ostatnio zmieniony przez bizek dnia Czw 17:05, 18 Gru 2008, w całości zmieniany 1 raz |
|
Powrót do góry |
|
|
Lem Użytkownik
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 396 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:42, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Umiesz angielski i pomyśleć głową to zakapujesz o co chodzi. |
|
Powrót do góry |
|
|
uszolot Użytkownik
Dołączył: 07 Sty 2008 Posty: 323 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Iława Płeć:
|
Wysłany: Czw 18:57, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Tak patrzę na zdjęcia i nie wiem o co chodzi. Jak dodanie jeszcze jednej zębatki/knoba ma zapobiec uślizgowi kół? Chodzi o luzy powstałe między zębami czy o to, że zębatka/knob nie jest napędzana pod kątem czy o coś jeszcze innego? |
|
Powrót do góry |
|
|
Lem Użytkownik
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 396 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Czw 21:56, 18 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Pozwala na skręt kół w miejscu. |
|
Powrót do góry |
|
|
Tezu Użytkownik
Dołączył: 26 Mar 2008 Posty: 55 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Trzcianka
|
Wysłany: Pią 12:42, 19 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Miałem ten sam problem w mojej budowanej trialówce i wiem o co chodzi. Jak jest tak jak na przekreślonym obrazku, to koło zewnętrzne przy skręcaniu kręci się do tyłu, a wewnętrzne do przodu. Powoduje to, że o wiele trudniej pojazd skręca, i aby temu zapobiec należy dodać jedną zembatkę i wszystko się odwróci i będzie ok.
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
grzes195 Użytkownik
Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 48 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Zebrzydowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 22:48, 19 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Zmodyfikowalem ten most: [link widoczny dla zalogowanych]
A tu zdjęcia z przeróbka na napęd ze ślimaka na dyfer:D
[link widoczny dla zalogowanych] |
|
Powrót do góry |
|
|
Lem Użytkownik
Dołączył: 30 Lip 2008 Posty: 396 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Gdynia Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:37, 19 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Kardan nadal nie wzmocniony - ta jedna końcówka go nie zbawi. I odnoszę wrażenie, że jest teraz wielkości mojego mostu do TrTr. Tylko ja tam mam wpakowany silnik do skrętu i pół przełożenia.
Jednakże - nie zaprezentuje go narazie, najpierw nauczę się go montować do ramy. Powoli bo powoli, ale moja koncepcja TrTr się rozwija |
|
Powrót do góry |
|
|
grzes195 Użytkownik
Dołączył: 29 Sie 2008 Posty: 48 Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/4 Skąd: Zebrzydowice Płeć:
|
Wysłany: Pią 23:41, 19 Gru 2008 Temat postu: |
|
|
Jak nie wzmocniony jak jest wzmocniony z dwoch stron.... |
|
Powrót do góry |
|
|
|